Ząbkowanie – jak przetrwać ?


Zaczęło się. Idą trzonowce. Jest gorączka, ale nie jak u większości dzieci, u nas jest nawet 39,4. Jest ból, płacz, drażliwość i „nic mi matka nie pasuje„. W sumie nie mam co narzekać, bo na całe 14 zębów które posiada, dopiero teraz odczuwam co to znaczy ząbkowanie. Do tej pory białe kropeczki po prostu się pojawiały a po kilku dniach Max już prężnie szczerzył posiadane uzębienie. Ale teraz jest kumulacja wszystkiego.

Chce ciacho, ale najlepiej mi go sama pogryź bo mnie boli.

Pomasować Ci dziąsełka żelem ? To troszkę złagodzi ból, zobaczysz.

No spróbuj matka, jak Cię ugryzę to Ci się odechce głupich praktyk!

Ale jest, sukces, udało się, nawet palce mam w całości. I złość w sobie wielką, że w takiej chwili jako rodzicielka jestem bezradna. Gryzaki nie pomagają, nawet nie spojrzy w ich stronę. Chodzi słabiutki, a raczej pełza bo na czas gorączki wraca do raczkowania. Tak czuje się pewniej.

Umilamy mu wraz z tatą czas jak tylko potrafimy. Jesteśmy do pełnej dyspozycji, choć już też odczuwamy zmęczenie. Chcesz się bawić telefonem? Ależ oczywiście, że możesz. Chcesz pooglądać bajki? Pewnie, nawet obejrzymy z Tobą. Chcesz gwiazdkę z nieba? Spoko, da się załatwić.

Ale są też plusy całej akcji z ząbkami. Po pierwsze, rodzice mają wolne i są w domku. Po drugie, co chcę to mam. Częściej się przytulam do mamuśki bo jakoś bardziej tego w tym momencie potrzebuję.

I tak sobie siedzimy już trzeci dzionek w domku. Na sanki nie możemy iść bo gorączka, co prawda już tylko 37,6 ale to zawsze gorączka. Do kolegi na urodziny nie możemy jechać z tego samego powodu.

Izolacja na całego. I nadzieja, gdzieś tam na lepsze jutro. Na to, że te trzonki wyjdą, będą zdrowe i proste. I znów z radością wrócimy do szczotkowania zębów ulubioną pastą truskawkową.

Podsumowując. Nie ma złotego środka. Każde dziecko ten okres przeżywa inaczej, na swój sposób. A naszą rolą jest opiekowanie się maluszkami w jak najlepszy sposób, okazywanie im ciepła i wyciąganie pomocnej dłoni. Może teraz jeszcze nie do końca to zrozumieją, ale liczmy na to, że zaowocuje to na przyszłość.

SONY DSC„hallo, słucham ?”

SONY DSC„jak to będzie opóźnienie w dostawie ?”

SONY DSC„czekajcie, ja Wam wystawię odpowiedni komentarz”

SONY DSC„co ja to miałem jeszcze zrobić ?”

SONY DSC„a no tak, przecież jeszcze remoncik robimy”

SONY DSCSONY DSC    SONY DSCSONY DSC

Ząbkowanie – jak przetrwać ?

Skomentuj

